NeXt VeT
المنتدى هنا زى الفل و مش محتاج سجل بسرعة و أدخل على طول و إستمتع معانا بأحلى الأوقات ... منتدى بحق و حقيقى مش لعب عيال و تحدى يلا مستنى أيه سجلو شارك باقى الأعضاء فى الأقسام المختلفة ... الحصريات بجد عندنا و بس......

امجــد الـشيـخ مقرر اسرة نكست فيت يرحب بكم
ويتمني لكم قضاء اجمل الاوقات معنا


اعــــــــــــــــترف

اذهب الى الأسفل

اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف tota في الخميس أكتوبر 28, 2010 10:24 pm

اعــــــــــــــــترف

--------------------------------------------------------------------------------

هل كلام الناس يلعب دور فى حياتك ؟؟؟

كثيرا منا وكثير هم الذين تتحكم فيهم النظرات والاهواء والقليل هم الذين يستطيعون تغير كل شي ولكن ينقصهم

التمعن والتروي ..

ولكن هناك سؤال يحتار فيه البعض والبعض لايجد له اجابة اما البعض الاخر فلديه الاجابة المقنعة فلننظر بماذا تفكر

اذاطرح عليك هذا السؤال ..


هل كلام الناس يلعب دور في حياتك؟؟

والى مدى يؤثر كلام النااس عليك ؟؟

وهل من الممكن ان تتخلى عن اهداف وضعتها امامك بسبب الخوف
من كلام الناس ؟؟

وهل النااس ستتحدث سواء كان فعلنا خطأ ام صواب ؟؟

هل كلام النااس يشكل عقبه نخشاها جميعاً ؟؟
هل نهمل كلام الناااس ولانهتم به من باب رضى الناس غاية لاتدرك ؟؟

هل اصبح الناااس يبحثوون عن فريستهم للتحدث به ؟؟

يا جماعة بجد انا فعلا محتاجة راى كل حد يدخل ف التوبيك

لانى حقيقى الموضوع دة شاغلنى جدا ومحتاجة اعرف ارأكم كلكم

تــــــــــــــــــــــــــــــــــوتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا




> يارَبْ إذا أعطيتني مَالاً فلا تأخذ سَعادتي
> وإذا أعَطيتني قوّة فلا تأخذ عّقليْ
> وإذا أعَطيتني نجَاحاً فلا تأخذ تَواضعْي
> وإذا أعطيتني تواضعاً فلا تأخذ اعتزازي بِكرامتي
> يارَبْ عَلمّنْي أنْ أحبّ النَاسْ كَما أحبّ نَفسْي
> وَعَلّمني أنْ أحَاسِبْ نَفسْي كَما أحَاسِبْ النَاسْ
> وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة
> وَأنّ حبّ الانتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْفَ.
avatar
tota
مشرف ذهبى
مشرف ذهبى

s m s : الله شاهدى
الله ناظرى
الله مطلع على

انثى الحمل الحصان
عدد الرسائل : 1001
العمر : 28
الموقع : المنوفية الدور التانى
العمل/الترفيه : بيطرى ربنا يخليه لينا
تاريخ التسجيل : 12/08/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف dr:sniper في الخميس أكتوبر 28, 2010 10:30 pm

هل كلام الناس يلعب دور في حياتك؟؟


لا اخر حاجة بفكر فيها كلام الناس


والى مدى يؤثر كلام النااس عليك ؟؟

نهائي ولا ليه اي تاثير


وهل من الممكن ان تتخلى عن اهداف وضعتها امامك بسبب الخوف
من كلام الناس ؟؟

طبعا لا لان الهدف ده ليا مش للناس


وهل النااس ستتحدث سواء كان فعلنا خطأ ام صواب ؟؟
اكيد الناس مش بتبطل كلام
وهتلاقي ناس بتقول ع الغلط صح وناس بتقول علي الصح غلط
هتسمع كلام كتير وهيبقي عيبك انك سمعت وغلطتك بقي لو مشيت ورا اللي سمعته


هل كلام النااس يشكل عقبه نخشاها جميعاً ؟؟
اكيد بالذات في مواضيع معينة


هل نهمل كلام الناااس ولانهتم به من باب رضى الناس غاية لاتدرك ؟؟
لا طبعا مش للدرجة دي بس ممكن مش نديهم فرصة يتكلموا
او مش ندي لكلامهم اهتمام


هل اصبح الناااس يبحثوون عن فريستهم للتحدث به ؟؟
الي حد ما
لكن لانسان ليه دور في انه يخلي نفسه فريسه ليهم







avatar
dr:sniper
شخصية هامة
شخصية هامة

s m s : أَنْهى الحـــــديثَ ، ولمْ يفـطن لخطبـــتهِ إلاَّ الصَّــدى و الّلَظى في قَـــلْبِه الدَّامي

وجَلْجَــــــــلَتْ صرْخةُ المستـهزئينَ بهِ : فــــــاتَ الأوانُ ، فلا تركن لأوهــــــامِ

نســـــيْتَ أنَّ لنــــا ربًّــــــا نلــــوذُ بـــهِ إذا تَـــــــطَاوَلَ فـينا جَـــــــورُ حُــــكَّامِ
ذكر العذراء الثعبان
عدد الرسائل : 5173
العمر : 29
الموقع : next vet
العمل/الترفيه : طبيب بـــــــــــيطري
تاريخ التسجيل : 13/12/2008

http://nextvet.alafdal.net

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف tota في الخميس أكتوبر 28, 2010 11:11 pm

اولا مرسى دكتور سنيبر على تشريف حضرتك للتوبيك

ثانيا اكيد وجهة نظر حضرتك تحترم بس الى حد ما شيفاها مش واقعية لان مينفعش يكون اخر حاجة نفكر فيها هى كلام الناس وبردة مش تكون اول

حاجة نفكر فيها لاننا مش عايشين لوحدنا ف الدنيا ولازم ننتبة لتصرفتنا


وبصراحة انا كلام الناس بياثر فيا جدا عكس حضرتك بس المشكلة انو بياثر بالسلب لانى لما بعمل حاجة واى حد ينتقدها بعند وبعيد الحاجة دى مرة

واتنين وعشرة مع انها ممكن تكون الحاجة دى فعلا غلط

وجهة نظر تحترم ومرسى كمان مرة على دخول التوبيك وابداء الرأى
avatar
tota
مشرف ذهبى
مشرف ذهبى

s m s : الله شاهدى
الله ناظرى
الله مطلع على

انثى الحمل الحصان
عدد الرسائل : 1001
العمر : 28
الموقع : المنوفية الدور التانى
العمل/الترفيه : بيطرى ربنا يخليه لينا
تاريخ التسجيل : 12/08/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف شرويت في الجمعة أكتوبر 29, 2010 1:15 am

انا بصراحة كلام الناس مش بيهمنى بس فى ناس بتاثر بكلامهم ودول الى بيتكلموا براحة ويكون لديهم اسباب مقنعة للى هما عايزينة اغيرة او كدة لكن غير كدة بنفض لهم احلى تنفيض وانا بشوف ان بدل انك شاغلتى الناس وبداوا يتكلموا عنك يبقى انتى حد كويس فمش تتاثرى بيهم وافضلى زى ما انتى مارسى حياتك عادى خالص والمثل بيقول امشى عدل يحتار عدوك فيك يعنى خدى بالك من تصرفاتك انها مش تكون اوفر وخلاص وعيشى ونفضى

شرويت
عضو ماسي
عضو ماسي

s m s :
انثى الجوزاء القرد
عدد الرسائل : 934
العمر : 26
الموقع : فى بيتنا
العمل/الترفيه : vet
تاريخ التسجيل : 11/07/2010

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف tota في الجمعة أكتوبر 29, 2010 10:13 am

ههههههههههههههه شرويت السكرة مرسى على مرورك

حلو اوى عيشى ونفضى دى بيس على الاخر يعنى ههههههه

ماشى يا حبيبتى وعاوزة اقولك انك شخصيتك جميلة اوى واياك تغيرى اى حاجة فيها ابدا

مرسى على المرور والتفاعل يا سكرة




> يارَبْ إذا أعطيتني مَالاً فلا تأخذ سَعادتي
> وإذا أعَطيتني قوّة فلا تأخذ عّقليْ
> وإذا أعَطيتني نجَاحاً فلا تأخذ تَواضعْي
> وإذا أعطيتني تواضعاً فلا تأخذ اعتزازي بِكرامتي
> يارَبْ عَلمّنْي أنْ أحبّ النَاسْ كَما أحبّ نَفسْي
> وَعَلّمني أنْ أحَاسِبْ نَفسْي كَما أحَاسِبْ النَاسْ
> وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة
> وَأنّ حبّ الانتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْفَ.
avatar
tota
مشرف ذهبى
مشرف ذهبى

s m s : الله شاهدى
الله ناظرى
الله مطلع على

انثى الحمل الحصان
عدد الرسائل : 1001
العمر : 28
الموقع : المنوفية الدور التانى
العمل/الترفيه : بيطرى ربنا يخليه لينا
تاريخ التسجيل : 12/08/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف شرويت في الجمعة أكتوبر 29, 2010 11:19 am

ربنا يخليكى ياتوتا دة بس من ذوقك انتى الى سكرة واللة العظيم

شرويت
عضو ماسي
عضو ماسي

s m s :
انثى الجوزاء القرد
عدد الرسائل : 934
العمر : 26
الموقع : فى بيتنا
العمل/الترفيه : vet
تاريخ التسجيل : 11/07/2010

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف tota في الجمعة أكتوبر 29, 2010 12:23 pm

حلو بقى التثبيت دة ماشى يا قمر ثبتى ثبتى


ربنا يخليكى ليا يا قمر وديما منورة كل توبيكاتى




> يارَبْ إذا أعطيتني مَالاً فلا تأخذ سَعادتي
> وإذا أعَطيتني قوّة فلا تأخذ عّقليْ
> وإذا أعَطيتني نجَاحاً فلا تأخذ تَواضعْي
> وإذا أعطيتني تواضعاً فلا تأخذ اعتزازي بِكرامتي
> يارَبْ عَلمّنْي أنْ أحبّ النَاسْ كَما أحبّ نَفسْي
> وَعَلّمني أنْ أحَاسِبْ نَفسْي كَما أحَاسِبْ النَاسْ
> وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة
> وَأنّ حبّ الانتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْفَ.
avatar
tota
مشرف ذهبى
مشرف ذهبى

s m s : الله شاهدى
الله ناظرى
الله مطلع على

انثى الحمل الحصان
عدد الرسائل : 1001
العمر : 28
الموقع : المنوفية الدور التانى
العمل/الترفيه : بيطرى ربنا يخليه لينا
تاريخ التسجيل : 12/08/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف samozean في الجمعة أكتوبر 29, 2010 10:05 pm

ان لقيت فى تثبيت قلت ادخل يمكن الحق حاجه
ههههههههههههههههههههههههههههههههه
هو فعلا الموضع حلو ونا من الناس الى بتعمل حساب اوى لكلام الناس
لانى واحد من الناس وعايش وسط الناس
ولازم اخد بالى من تصرفاتى وكلامى حتى مع الناس
بس طبعا فى ناس وناس يعنى فى ناس تعملى ليهم حساب وتقدرى رايهم حتى لو انتقدوكى
ناس تانيه ولا ببص ليهم لان عارف رايهم ده بناء على ايه
بينى وبينك فى الاخر
بعمل الى انا عاوزه وعلى مزاجى
وطظ فى كل الناس
تقبلى مرورى

samozean
عضو متميز
عضو متميز

s m s :
ذكر الاسد التِنِّين
عدد الرسائل : 389
العمر : 18
العمل/الترفيه : طالب القرب
تاريخ التسجيل : 13/01/2010

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف tota في الخميس نوفمبر 04, 2010 8:55 pm

سامو منور التوبيك ومرسى على مرورك


بس فعلا مش كل الناس يتعملهم حساب دى حقيقة


مرسى على مرورك لتانى مرة واكيد فعلا منور بس والله دة مش تثبيت ولا حاجة




> يارَبْ إذا أعطيتني مَالاً فلا تأخذ سَعادتي
> وإذا أعَطيتني قوّة فلا تأخذ عّقليْ
> وإذا أعَطيتني نجَاحاً فلا تأخذ تَواضعْي
> وإذا أعطيتني تواضعاً فلا تأخذ اعتزازي بِكرامتي
> يارَبْ عَلمّنْي أنْ أحبّ النَاسْ كَما أحبّ نَفسْي
> وَعَلّمني أنْ أحَاسِبْ نَفسْي كَما أحَاسِبْ النَاسْ
> وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة
> وَأنّ حبّ الانتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْفَ.
avatar
tota
مشرف ذهبى
مشرف ذهبى

s m s : الله شاهدى
الله ناظرى
الله مطلع على

انثى الحمل الحصان
عدد الرسائل : 1001
العمر : 28
الموقع : المنوفية الدور التانى
العمل/الترفيه : بيطرى ربنا يخليه لينا
تاريخ التسجيل : 12/08/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف Shakiiiii في السبت نوفمبر 13, 2010 5:40 pm

حلو قوووووي الموضوع ده يا توتا

الناس بتكلم علي الفاضي والمليانومش تعرف تسكتيهم حاولي تكوني انت مش اللي الناس عايزينوا

انا مش باخد بكلام الناس بس بيأثر فيه بس بشكل بسيط

ومش كل الناس اللي بسمعلهم

وبحاول افكر ليه بيقولوا كده واحسن من نفسي يمكن اكون انا غلط

مش عيب انك تعرف ان فيه غلط بتعمله بس الغلط انك تعاند وتستمر فيه

والكلام اللي مو يعجبك نفضيله يعني كبري يا توتا

avatar
Shakiiiii
عضو نشيط
عضو نشيط

s m s :
انثى السرطان الحصان
عدد الرسائل : 149
العمر : 28
العمل/الترفيه : طالبه
تاريخ التسجيل : 29/07/2010

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

رد: اعــــــــــــــــترف

مُساهمة من طرف tota في الأحد نوفمبر 14, 2010 8:43 am

شاااااااااااااااااااااااااكى العسولة على فكرة انتى سكرة خالص وكل كلامك فعلا صح


وان كان ع التكبير ان اكتر واحدة تلاقيها بتكبر ف الدنيا

منورة يا قمرية




> يارَبْ إذا أعطيتني مَالاً فلا تأخذ سَعادتي
> وإذا أعَطيتني قوّة فلا تأخذ عّقليْ
> وإذا أعَطيتني نجَاحاً فلا تأخذ تَواضعْي
> وإذا أعطيتني تواضعاً فلا تأخذ اعتزازي بِكرامتي
> يارَبْ عَلمّنْي أنْ أحبّ النَاسْ كَما أحبّ نَفسْي
> وَعَلّمني أنْ أحَاسِبْ نَفسْي كَما أحَاسِبْ النَاسْ
> وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة
> وَأنّ حبّ الانتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْفَ.
avatar
tota
مشرف ذهبى
مشرف ذهبى

s m s : الله شاهدى
الله ناظرى
الله مطلع على

انثى الحمل الحصان
عدد الرسائل : 1001
العمر : 28
الموقع : المنوفية الدور التانى
العمل/الترفيه : بيطرى ربنا يخليه لينا
تاريخ التسجيل : 12/08/2009

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى